Tri četvrtine meda na svetu sadrži pesticide

Istraživači sa Univerziteta Saseks sakupili su i testirali uzorke meda iz celog sveta i utvrdili da je gotovo 75 odsto sadržilo najmanje jedan tip neonikotinoidne hemikalije koja je štetna za pčele.

Tri četvrtine meda na svetu sadrži pesticide Foto: Shutterstock

Naučnici koji su testirali 198 uzoraka meda iz šest zemalja i utvrdili su da je u tri četrvtine rasprostranjena vrsta pesticida za koju se sumnja da je dovela do opadanja broja pčela.

Najveće koncentracije pesticida bile su u uzorcima iz Evrope, Severne Amerike i Azije.

Ovim se pokazuje kolko je rasprostranjen problem pesticida za pčele, naveli su autori studije objalvljene u časopisu "Sajens" (Science).

Pogledajte i Poslednji lovac na med: Jedan čovek protiv najvećih pčela

Istakli su da to nije zdravstveni problem i za ljude jer su nivoi pesticida daleko manje od opasnih po ljudsko zdravlje

“Bez sumnje, svako ko redovno jede med unosi malu dozu miksa neurotoksina. To im neće ugroziti zdravlje i možda im neće naneti štetu koja je merljiva. Međutim, ne znamo da li će imati dugoročne posledice i hronične efekte zbog izloženosti koktelima pesticida u medu i većini druge hrane”, rekao je profesor biologije Dejv Gulson.

"Ova studija pokazuje da su ogromne razmere kontaminacije", naveo je vodeći autor studije Edvard Mičel, profesor biologije na Univerzitetu Nojšatel u Švajcarskoj. On je dodao da ima "relativno malo mesta" gde uopšte nije nađen pesticid u medu.

Saznajte i Koje voće i povrće ima najviše pesticida

Neonikotinoidi su najrašireniji insekticidi na svetu, a borba protiv insekticida na bazi neonikotinoida traje više od decenije.

Naime, ove insekticide su pčelari i biolozi odavno okarakterisali kao jedan od glavnih uzroka masovnih pomora pčela, a te tvrdnje su dokazane i u brojnim naučnim istraživanjima.

Novo istraživanje pokazuje da su ove hemikalije otrovne za pčele i bumbare, te da im uzrokuje oštećenje mozga zbog čega mogu izgubiti sećanje i samim tim prestati da traže nektar i polen.