Otkriće u Koloradu: Slučajno pronađen redak fosil triceratopsa

Do ovog neverovatnog otkrića sasvim slučajno su došli radnici na gradilištu u gradiću Tornton.

Otkriće u Koloradu: Slučajno pronađen redak fosil triceratopsa Foto: Profimedia

Tokom izgradnje vatrogasne i policijske stanice u gradu Tornton u Koloradu, radnici su 31. jula slučajno došli do retkog otkrića: skeleta triceratopsa.

Odmah su obavestili Prirodnjački muzej u Denveru, a kustos muzeja Džo Sertich je pre nekoliko dana potvrdio da se zaista radi o fosilu triceratopsa.

Lobanja triceratopsa je samo jedna od tri pronađene u ovom području

Slučajno otkriće devetogodišnjaka u Novom Meksiku: Pronađen fosil drevnog sisara star milion godina

Započeta izgradnja je za sada odložena kako bi osoblje muzeja moglo da pretraži područje i možda otkrije još neke ostatke kostiju.

Kad pronađeni skelet bude bezbedno izvučen s gradilišta, Prirodnjački muzej u Denveru se nada da će moći da ga izloži.

Mnogi od fosila pronađenih u ovoj regiji datiraju iz ledenog doba, pa nije neobično da paleontolozi iskopavaju fosile životinja poput mamuta i kamila, koje su jednom živele u Severnoj Americi.

Triceratopsi, jedna od najpoznatijih vrsta dinosaura

Ipak, triceratopsi su veoma retki. Pronađeni fosil može da datira iz perioda krede, otprilike pre 66 miliona godina.

Džinovski otisak titanousaura pronađen u pustinji Gobi: Jedan od najvećih tragova dinosaura ikada!

Triceratopsi su jedna od najpoznatijih vrsta dinosaura i najčešće se pojavljuju u filmovima poput Parka iz doba jure. Ova vrsta se lako prepoznaje po tri roga na glavi i ploči na glavi koja liči na štit.

Prethodni dokazi o ovoj vrsti dinosaura pokazuju da su ovi biljojedi bili masivni, dugački 9 metara i teški 4 do 6 tona.