Kako je izgledao prvi cvet pre 140 miliona godina?

Naučnici su na osnovu analize botaničkih podataka otkrili kako je izgledao prvi cvet na Zemlji, objavljeno je u časopisu Nature Communications.

Kako je izgledao prvi cvet pre 140 miliona godina? Foto: Profimedia

Cvet star 140 miliona godina koji liči na lokvanj bio je majka (i otac) svake cvetne biljke koja danas postoji, smatraju naučnici. Iako nisu pronađeni ostaci ove biljke, naučnici su na osnovu analiziranja botaničkih podataka zaključili kako bi ova biljka mogla da izgleda.

Prva cvetasta biljka iz roda angiosperma imala je jednostavan raspored slojeva latica, ali i prašnik i tučak. Cvetaste biljke su evoluirale tokom doba dinosaura, ulepšavajući planetu kojom su nekad dominirali paprati, rastavići i mahovina.

Njihovo pojavljivanje imalo je dramatičan uticaj na ekosisteme i klimu i dovelo je do brze evolucije insekata. Danas cvetne biljke predstavljaju 90 odsto svih kopnenih biljaka i od vitalnog su značaja za opstanak zemaljskog života.

Otkrijte i Kako izgleda najveći cvet na svetu?

Za potrebe nove studije, naučnici na čelu sa dr Herve Sauquetom sa Univerziteta Paris-Sud u Francuskoj su kombinovali modele evolucije cvetova sa informacijama iz ogromne baze podataka o cvetovima današnjice.

Slika njihovog rekonstruisanog cveta pojavljuje se u najnovijem izdanju časopisa Nature Communications.

U spoljašnjem izgledu, drevni cvet je bio sličan današnjem vodenom ljiljanu. Njegova glavna karakteristika su višestruke strukture latica, ali i postajanje i cvetnika i tučka.

Pročitajte i Kako izgleda najmanji cvet na svetu?

„Uprkos sličnosti s postojećim cvetovima, ne postoji živa vrsta koja deli istu kombinaciju karakteristika“, kažu naučnici.

„Poreklo cvetnih biljaka je ostalo među najtežim i najbitnijim nerešenim pitanjima u evolucionoj biologiji“, objašnjavaju istraživači i dodaju da ovi rezultati predstavljaju ogroman korak napred u razumevanju porekla cvetnih različitosti i evolucije cvetnih biljaka u celini.