Top 8 najlepših kosmičkih događaja koji nas očekuju u avgustu

Dva pomračenja, meteorska kiša, „kosmički parovi“... Evo koji nas nebeski događaji očekuju tokom ovog meseca.

Top 8 najlepših kosmičkih događaja koji nas očekuju u avgustu Foto: Profimedia/U. Voltmer/Novapix/Leemage

1. Saturn i Mesec (2. avgust)

Susret Meseca i Saturna će se dogoditi danas čim padne mrak, a golom oku, džinovska planeta će delovati kao svetla, žuta zvezda.

Čak i pogledom kroz najmanji teleskop, moći ćete da vidite poznate Saturnove prstenove i nekoliko meseca ove planete.

2. Delimično pomračenje Meseca (7. avgust)

Sedmog avgusta će samo srećni posmatrači moći da gledaju kako mesečev disk prolazi kroz severni deo spoljne senke Zemlje stvarajući delimično pomračenje Meseca

Ovaj događaj će početi oko 17 i 50 časova po našem vremenu i trajaće do 21 i 51.

Iako će u većini Evrope i Afrike deo ovog događaja moći da se vidi odmah nakon zalaska sunca, kad Mesec počinje da se uzdiže ka istoku, najbolje mesto za posmatranje delimičnog pomračenja Meseca biće širom Indije i u zapadnoj Kini, jer će u tim krajevima do pomračenja doći tokom kasnih večernjih sati.

Stanovnici istočnih krajeva Azije, Indonezije, Australije i Novog Zelanda moći će da vide pomračenje u ranim jutarnjim časovima 8. avgusta.

3. Meteorska kiša Perseida (12.avgust)

Meteorska kiša Perseida će svoj zvanični vrhunac dostići 12. avgusta u 19 časova po našem vremenu, ali noć pre ili posle najviše aktivnosti meteorske kiše biće najbolje vreme za uživanje u ovom događaju.

Meteorska kiša Perseida: Kako, gde i kada možete da posmatrate ovaj astronomski fenomen

4. Mesec i Aldebaran (16. avgust)

Aldebran, najsjajnija zvezda sazvežđa Bik pojaviće se na manje od tri stepena od Meseca. Ali očigledna blizina je samo iluzija: dok se Mesec nalazi na 386.242 km od Zemlje, Aldebaran je udaljen neverovatnih 65 svetlosnih godina.