Međunarodni tim istraživača je u pukotinama kroz koje je nekad tekla lava pronašao ostatke ptice, koja je izumrla pre nekoliko stotina godina.

AZORSKA OSTRVA: Ostaci nepoznate vrste ptice pevačice pronađeni u vulkanu starom 12.000 godina Foto: Facebook

Međunarodni tim istraživača je unutar kratera vulkana starog 12.000 godina na jugoistoku ostrvu Grasioza u arhipelagu Azorskih ostrva pronašao kosti nepoznate izumrle vrste ptice pevačice, zimovki koje su nosile naziv Pyrrhula crassa. Ostaci su pronađeni u maloj pukotini kroz koju je nekad tekla lava.

Ova vrsta ptica je izumrla pre nekoliko stotina godina dolaskom ljudi i uvođenjem invanzivnih biljnih vrsta, koje su osiromašile i smanjile područje lovorovih šuma u kojima je živelo skoro 3 odsto ovih vrsta.

Ptice koje ne prestaju da nas iznenađuju: Gavrani gledaju u budućnost

„To je prva izumrla ptica pevačica pronađena u ovom arhipelagu i neće biti poslednja“, kaže Džozep Entoni Alkover, koautor studije objavljene u časopisu Zootaxa.

Malo je poznatih ostataka ove ptice, ali su dovoljno prepoznatljive naučnicima da su uspeli da utvrde da pripadaju novoj vrsti zimovki. Najveći primerak ove vrste podseća na zimovku iz Svetog Migela.

Naučnici su primetili da su ostaci lobanje P. crasse koja je pronađena bili značajno veći od lobanje drugih ptica pevačica koje su nekada naseljavale ovo ostrvo, a i od trenutno postojećih vrsta ptica. Takođe su otkrili da je dužina krila P. crasse bila veća od krila prosečne ptice pevačice, što sugeriše da su zahvaljujući dugim krilima mogli da lete na sličan način kao i veće ptice koje su živele na ostrvu Sveti Migel.

Neverovatno otkriće: Ptice mogu da spavaju dok lete?

„Njen kratak, široki kljun nije samo znatno veći, već i relativno viši od uobičajene zimovke ili te vrste sa Svetog Migela, koji podseća na kljun malog papagaja“, kaže jedan od istraživača.

Prema rečima naučnika, iako su ostaci P. crassa pronađeni za sada jedino na Grasiozi, mogli bi da se kriju i na drugim ostrvima Azorskog arhipelaga.

U prodaji je februarsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.