Magija neba: 6 najlepših mesta za posmatranje zvezda na svetu

Otkrivamo vam najbolje destinacije na planeti za uživanje u veličanstvenim zvezdama koje nebo iznad Zemlje čine još neverovatnijim.

Magija neba: 6 najlepših mesta za posmatranje zvezda na svetu Mauna Kea, Havaji Foto: Profimedia

1. Mauna Kea (Havaji)

Ljudi koji se upute na dvosatnu vožnju do zadivljujućeg vrha visokog 4.205 na planini Mauna Kea i doma najvećeg optičkog teleskopa na svetu, imaju mogućnost da uživaju u pogledu na predivno nebo i u spektakularnim izlascima i zalascima sunca.

Tajne neba: 25 stvari koje sigurno niste znali o zvezdama

2. Pustinja Atakama (Čile)

Pustinja Atakama u severnom Čileu predstavlja idealnu destinaciju za posmatranje zvezda iz tri razloga: zbog visine, nezagađenog neba/vazduha i najsuvljeg vazduha na Zemlji. U opservatoriji ALMA se nalazi najmoćniji radio-teleskop koji koristi 66 satelitskih antena za posmatranje svemira, a uskoro će mu se pridružiti i brojni drugi teleskopi.

Uz to, širom doline Elkui se nalazi desetak opservatorija koje poseti stotine posetilaca dnevno. Elkui Domos na periferiji pustinje nudi nezaboravno iskustvo i najbolji pogled na zvezde: uz opservatorije, hotel nudi i šatore s otvorenim vrhom ili brvnare sa staklenim krovovima.

A post shared by TripAdvisor (@tripadvisor) on Sep 26, 2016 at 4:53pm PDT

3. Rezervat prirode NamibRand (Namibija)

Rezervat prirode NamibRand se nalazi u pustinji Namib, a najbliže selo se nalazi tek na 100 kilometara od ovog rezervata. Ovde posetioci mogu da kampuju u pustinji i da idu u šetnje po dinama. U ovom području se nalazi i kompleks kampova Wolvedans, koji može da vam ponudi i fantastičan pogled na nebo s glavne terase.

Prirodni fenomeni: „Kao da su zvezde pale u okean...“

Pogledajte šta vas očekuje u novembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.