Novi simbol Montreala: Prvi umreženi most na svetu

Celokupni izgled i osvetljenje mosta Žak Kartje zavisi od generalnog raspoloženja grada, ali i od korisnika društvenih mreža. Evo o čemu se radi...

Novi simbol Montreala: Prvi umreženi most na svetu Foto: Profimedia

Za 375. rođendan, Montreal je dobio novu atrakciju: zadivljujući svetlosni šou na mostu Žak Kartje. Ali ne radi se o običnom osvetljenju. Ovaj most je deo projekta Living Connections Moment Factory, koji je iznedrio prvi umreženi most na svetu

Zahvaljući filmovima postali turističke atrakcije: 5 mostova koje svi žele da posete

„Otkad je 1930. godine ovaj most počeo da povezuje ljude sa ostrva Montreal s ostatkom sveta, stanovnici Montreala su sanjali o pronalaženju simboličnog načina ulepšavanja ovog moćnog mosta. Danas, prvi put u istoriji, možemo da koristimo dinamička svojstva svetla i ponudimo lokalnom stanovništvu i posetiocima način da učestvuju i utiču na njegov izgled“, kaže kreativni direktor kompanije Moment Factory Gebrijel Pontbriand.

Kako funkcioniše?

Most se budi svako veče nakon zalaska sunca, kad svetla počinju da obasjavaju unutrašnju podlogu mosta. Boje osvetljenja su osmišljene tako da imitiraju nijanse neba.

Sve dok potpuno ne padne mrak, imate osećaj kao da se boje mosta i neba stapaju. 

Jedna boja za svaki dan u godini

Kad padne mrak, most postaje još lepši. 

Počinje četvorominutni spektakl boja, koji se završava posebnom bojom koja je izabrana za taj dan. Most svaki dan svetli drugom bojom iz palete od 365 različitih nijansi koje su prilagođene i godišnjim dobima.

U ponoć, na mostu se prikaže ciklus od svih 365 boja i na kraju se odabere posebna boja za naredni dan.

Saznajte i 8 najlepših mostova na svetu

Most reflektuje raspoloženje celog grada

Tokom noći, od sumraka do 3 sata ujutru, na mostu se smenjuju dva različita ekrana. Svakog sata se menja postavka boja na spoljašnjosti mosta koja reflektuje određeni dan u Montrealu. Algoritmi zasnovani na podacima o vremenskoj prognozi, saobraćaju, gradskim dešavanjima na društvenim mrežama sve to sumiraju u jedinstveni svetlosni šou.

Nijanse predstavljaju sveukupno raspoloženje grada.

Kako korisnici Twittera učestvuju u odabiru osvetljenja >>>



bonus video
ostavite komentar
Inicijalizacija u toku...