Tužne vesti iz Zimbabvea: Ubijen Sesilov sin Ksanda

Šestogodišnji lav je pronađen mrtav blizu mesta gde je pre dve godine ubijen i njegov otac Sesil.

Tužne vesti iz Zimbabvea: Ubijen Sesilov sin Ksanda Foto: Printscreen

Dve godine nakon što je ubijen Sesil, omiljeni lav Zimbabvea, nastradao je i jedan od njegovih sinova.

Šestogodišnji Ksanda je ubijen blizu Nacionalnog parka Hvange u Zimbabveu i područja gde je Sesil ubijen na užasan način 2015. godine.

Prema rečima istraživača Endrua Loveridža, Ksanda je u vreme smrti nosio GPS ogrlicu tako da su naučnici mogli da prate njegovo kretanje.

„Ogrlicu je nosio od prošlog oktobra. Svakodnevno smo pratili njegovo kretanje i bili smo svesni da su Ksanda i njegov čopor provodili dosta vremena van parka u poslednjih šest meseci, ali nismo mogli mnogo toga da uradimo“, kaže Loveridž.

Igra prestola: U borbi za prevlast stradao jedan od Sesilovih mladunaca

Profesionalni lovac Ričard Kuk je priznao da je nakon ubistva Ksande primetio da ima ogrlicu, koju je kasnije vratio istraživačima. Budući da je lav imao više od šest godina i da se nalazio van granica parka, ubistvo se smatra legalnim.

„Ovo su veoma tužne vesti. Iz perspektive ekosistema, lavovi i svaki vrhunski predator imaju ogromnu ulogu u održavanju ravnoteže u prirodi. Veoma je važno da to ljudi zapamte“, kaže biolog Luk Dolar.

Prvi put viđeno u divljini: Snimljena lavica kako doji mladunče leoparda u Tanzaniji