Prvi put zabeleženo ovakvo ponašanje kod bambus ajkula

Naučnici su koristili savremene tehnologije kako bi otkrili kako ajkule konzumiraju hranu.

Prvi put zabeleženo ovakvo ponašanje kod bambus ajkula Foto: Printscreen

Ajkule nemaju jezik da im pomogne da progutaju hranu, pa umesto toga sležu ramenima kako bi lakše progutale plen. Ovakvo ponašanje je nedavno otkriveno zahvaljujući korišćenju moderne tehnologije rendgenskih zraka.

„Povlačenjem grudnog ili ramenog pojasa ka unutra, bambus ajkuli je lakše da uvuče hranu i proguta je“, kaže Ariel Kamp, istraživač sa Univerziteta Braun i vodeći autor studije koja je objavljena u časopisu Proceedings B.

Plivanje s tigar-ajkulama: Kako je ronilac početnik otkrio drugu stranu ovih zastrašujućih morskih grabljivaca

Kod ajkula grudni pojas nije povezan sa vilicama i drugim delovima glave, pa su naučnici želeli da dalje ispitaju njegovu ulogu u ishrani ajkula.

Kako bi posmatrali ovakvo ponašanje, Kampova i njene kolege sa Univerziteta Braun, Univerziteta na Aljasci i u Ilinoisu su pomoću savremene tehnologije X zraka koji omogućavaju uvid u položaj kostiju i mišića u telu proučavali tri bambus ajkule koje su jele lignje i haringe.

Velika bela misterija: Šta znamo o ovoj vrsti ajkula?

„Nadam se da će ova studija ohrabriti druge istraživače da ponovo preispitaju strukturu i evoluciju grudnog pojasa iz ove nove perspektive. Naša proučavanja grudnog pojasa kod bambus ajkule su prvi korak; mnogo više istraživanja je potrebno da bi se razumeo pokret ramenog pojasa kod drugih ajkula i riba“, kaže Ariel.