9 životinja koje su klonirane nakon Doli

Od kada je 1996. godine na svet je došla ovca Doli, uspešno je klonirano još nekoliko životinjskih vrsta. Evo o kojim životinjama se radi.

9 životinja koje su klonirane nakon Doli Foto: Profimedia

Pre 23 godine uspešno je kloniran prvi sisar iz odrasle somatske ćelije, ovca Doli. Ovaj poduhvat je izveo tim naučnika sa Instituta Rozlin u Škotskoj, koji su prokrčili put istraživačima u kloniranju drugih sisara.

Ovo su vrste koje su klonirane nakon Doli:

Svinje

PPL Therapeutics, kompanija koja je radila za Institutom Rozlin na kloniranju ovce Doli je 2000. godine objavila da je klonirala pet prasića (Mili, Krista, Kerel, Dotcom i Aleksis) iz ćelija odrasle svinje, objavljeno je u časopisu Nature.

Mačke

Istraživači sa Univerziteta u Teksasu A&M su 22. decembra 2001. godine klonirali mačku koja je nazvana CC (Carbon Copy). Iako je mače bilo identično genetski kao surogat majka Rainbow, šare na njenom krznu su izgledale drugačije.

Jeleni

Istraživači sa Univerziteta u Teksasu A&M su 2003. godine klonirali i belorepog jelena Dewey. Rođen je zahvaljujući surogat majci Sweet Pea 23. maja 2003. godine i kloniran je iz ćelija kože uzetih sa uginulog belorepog jelena.

Konji

Istraživači iz Italije su 2003. godine klonirali kobilu Promoteu. Zanimljivu činjenicu predstavlja da je njena surogat majka bila i donor genetskog mateirjala, objavljeno je u časopisu Nature.

NASTAVAK NA SLEDEĆOJ STRANI