Kako postati astronaut Nase: 7 činjenica koje verovatno niste znali

Juče je objavljen spisak novih kandidata za astronaute, koje će svoje ispunjenje snova nastaviti obukom u avgustu. Šta ih sve čeka na tom uzbudljivom putu, saznajte u nastavku.

Kako postati astronaut Nase: 7 činjenica koje verovatno niste znali Foto: Profimedia

Kandidati za astronaute često ostavljaju za sobom već prestižne karijere kako bi iskoristili šansu koja se pruža jednom u životu. Šta ih sve čeka na tom putu, otkrivamo u nastavku...

Glavni uslovi

NASA ima veoma striktna pravila o astronautima, pa tako ovaj posao ne zahteva da budete samo u dobroj fizičkoj formi, već i tehničke veštine koje će vam pomoći da izvršavate teške poslove na letelici ili na svemirskoj stanici.

Neophodno je da kandidati imaju diplomu iz inženjeringa, bioloških, matematičkih ili kompjuterskih nauka, fizike i trogodišnje profesionalno iskustvo (ili 1.000 sati kao piloti).

Kandidati moraju da budu građani SAD-a

Kandidati takođe moraju da prođu Nasin medicinski pregled astronauta. Postoje još brojne veštine koje mogu doprineti da vas izaberu poput ronjenja, iskustva u divljini, liderskog iskustva i poznavanja različitih jezika (pogotovo ruskog).

Vozila koje koriste

Nova klasa astronauta će koristi različite uređaje. Danas koriste rusku letelicu Sojuz kako bi dostigli Međunarodnu svemirsku stanicu, glavnu destinaciju za dugoročne svemirske letove, ali se iz Nase nadaju da će novi astronauti koristiti i letelicu Orion za istraživanje dubokog svemira.

SpaceX i Boing prave kosmičke brodove za Nasin program, pa se očekuje da će dobiti i nova vozila do kraja decenije.

Kako izgleda jedna klasa astronauta?

Nasin program je evoluirao od 1959. godine kad je prva grupa od sedam astronauta odabrana za program Merkuri. Prve klase astronauta su činili uglavnom ljudi iz vojske, pogotovo probni piloti. Ali na primer, četvrta klasa astronauta iz 1969. godine je bila poznata pod nazivom Naučnici i uključivala je i Harisona Šmita koji je bio jedini geolog koji je hodao Mesecom.

Ostale zapažene klase astronauta uključuju 8. klasu iz 1978. godine (koja je uključivala afroameričku i azijsko-američku selekciju), 16. klasu iz 1996. godine (najveća klasa) i 21. klasu iz 2013. godine (prva klasa sa polovinom muških i polovinom ženskih astronauta).

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>