Naučnici otkrili fosile najstarijih Homo sapiensa u Maroku?

Novi fosili, pronađeni u arheološkom nalazištu Džebel Irhud, otkrivaju da su koreni naše vrste nastali mnogo ranije nego što se mislilo, pre više od 300.000 godina.

Naučnici otkrili fosile najstarijih Homo sapiensa u Maroku? Foto: Facebook

Džebel Irhud je poznat još od 1960-ih godina po ljudskim fosilima i artefaktima iz srednjeg kamenog doba, ali se geološko doba tih fosila nikad nije otkrilo.

Saznajte i Zašto je Homo sapiens jedina vrsta ljudi koja je preživela?

Međutim, u novom projektu iskopavanja – koji su predvodili Jean-Jacques Hablin sa Instituta za evolutivnu antropologiju Maks Plank u Lajpcigu i Abdelouahed Ben-Ncer sa Nacionalnog instituta za arheologiju i nasleđe u Rabatu – otkriveno je 16 novih fosila Homo sapiensa zajedno s kamenim oruđem i kostima životinja.

Ostaci sadrže lobanje, zube i dugačke kosti najmanje pet individua.

Posebnom tehnikom datiranja otkriveno je da su fosili stari oko 300.000 godina što je 100.000 više nego što se mislilo za najstarije fosile Homo sapiensa.

Analize fosila životinja tačnije glodara sugerišu da su ostaci stari 337.000 i 374.000 godina.

Pročitajte i Dokaz ljubavi između neandertalke i homosapijensa

Kako kaže Džon Šea, arheolog s Univerziteta Stouni Bruk iz Njujorka najbolje je sačekati nekoliko godina da se prašina slegne i obave dalja istraživanja i ističe da uvek treba biti na oprezu kad naučnici objave da su pronašli nešto najstarije.

Pogledajte video:

Pratite nas na Fejsbuku >>> https://www.facebook.com/ngsrbija/