Ostrvo princa Leopolda, carstvo 200.000 parova

Iako je više od 3.200 km udaljeno od Toronta, na ovo ostrvo svake godine doleti 200.000 parova.

Ostrvo princa Leopolda, carstvo 200.000 parova Foto: Profimedia

Malo ostrvo princa Leopolda na kanadskoj teritoriji Nunavut ima malo vegetacije i skoro je potpuno okruženo liticama. Iako se nalazi na više od 3.200 km od Toronta, na ovo ostrvo svake godine doleti 200.000 parova. Ptica.

Iako se ostrvo proteže na samo 65 kvadratnih kilometara, u pitanju je najveća kolonija morskih ptica na Arktiku i zaštićeno mesto ptica selica. Ključne vrste na ovom ostrvu su tropski galeb, crna njorka, burnjak i thick-billed murre kojih u maju i junu ima na hiljade. Ali čak i u avgustu, na ostrvu princa Leopolda sve vrvi od ptica. One su svuda. U vodi. U vazduhu.

Neočekivana opasnost između Evrope i Kvebeka: Ostrvo 1.000 nasukanih brodova

S litica, ostrvo izgleda prastaro i netaknuto, ali kad ste na ostrvu, ne možete da pronađete kolibu. Još jedan od razloga zašto istraživači proteklih 40 godina dolaze ovde leti i proučavaju zagađivače životne sredine.

Ovo ostrvo je podsetnik da niko nije imun na efekte zagađenja. Iako je hiljadama kilometara udaljeno od najbližeg industrijskog centra, toksične supstance pronađu svoj put preko vazduha i vode.

Ovaj problem bi trebalo detaljno da bude ispitan i da zaokupi pažnju većeg broja ljudi.

„Na kraju dana, zagađenje je međunarodni problem, pa i rešenje mora da bude međunarodno“, kaže Birgit Braune, naučnik istraživač iz Kanade.

Najnoviji dokaz da je među najpametnijim vrstama ptica: Pogledajte kako je gavran nadmudrio kantu za smeće (VIDEO)

Nisu samo ptice pogođene zagađenošću; ostrvo je poprište aktivnosti. Na ovom ostrvu osim ptica ima i lisica, polarnih zečeva, leminga, karibua, vukova, severnih sokola.

Vreme na ostrvu istraživanje o zagađenju čini posebno nezgodnim. Sredinom 1970-ih, loše vreme je značilo maglu, a sada to znači mnogo kiše. Još jedan od poražavajućih podataka jeste što je na kraju 2016. godine zabeležena temperatura od 14 stepeni Celzijusovih iznad uobičajenih proseka.

*Zapratite našu novu Fejsbuk stranicu >>> https://www.facebook.com/natgeo.rs/