Naučnici konačno otkrili zašto Zemlja svetli iz svemira

Otkad su sateliti počeli da snimaju Zemlju, jedno pitanje intrigira naučnike: zašto ova planeta svetluca poput zvezde?

Naučnici konačno otkrili zašto Zemlja svetli iz svemira Foto: Profimedia

Otkad su sateliti počeli da snimaju Zemlju iz dalekog svemira, uočeno je svetlucajuća misterija: sjajna poput zvezde. Zemlja nije zvezda, već planeta, pa zašto se onda sjaji poput zvezde?

Ovo pitanje je intrigiralo naučnike uključujući i poznatog astronoma Karla Sejgana, a Nasin tim istraživača je konačno otkrio odgovor na ovo pitanje.

U novoj studiji, koja je objavljena u časopisu Geophysical Research Letters, naučnici su otkrili tajnu koja se krije iza Zemljinog sjaja iz svemira: led.

DISCOVR (Deep Space Climate Observatory), satelit osmišljen da upozori naučnike na masovne koronalne eksplozije Sunca, koje se dešavaju milionima milja daleko od Zemlje, uočio je čudni odsaj naše planete otkad traju istraživanja 2015. godine.

Svetlucanje su prvi put zabeležili Karl Sejgan i njegove kolege 1993. godine, koje su analizirali slike Zemlje s letelice Galileo, a otada su naučnici zaključili da se takav odsjaj dešava iznad vode.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>