Evolucija insekata: Konačno znamo zašto bogomoljka liči na cvet

Bogomoljka orhideja iz jugoistočne Azije je evoluirala na način koji je jedinstven među svim insektima

Evolucija insekata: Konačno znamo zašto bogomoljka liči na cvet Foto: Profimedia

Kada orhideja zapravo nije orhideja? Kad se ženka bogomoljke orhideje insekta iz jugoistočne Azije maskira u cvet kako bi privukla plen. S nogama nalik laticama i u žutoj ili beličastoj ružičastoj boji, ženke dele veoma malo sličnosti s mužjacima, koji su upola manji od ženki i imaju dosadnu zelenkasto-braon boju, piše National Geographic.

Nova istraživanja pokazuju da ne samo što izgledaju različito,već su i njihovi putevi evolucije tekli različito i razvili su na način koji nije viđen kod zglavkara.

Cvet s tajnom: Pogledajte neverovatnu kamuflažu bogomoljke (VIDEO)

Istraživanja su otkrila da je strategija ženki u lovljenju insekata oblikovala evoluciju dve vrste vodeći ka tome da velike ženke liče na orhideje, a da su mužjaci vešti u skrivanju.

Da bi naučili više o evoluciji mužjaka i ženki, naučnici su proučavali evolucione veze bogomoljki orhideja i njenih udaljenih srodnika dopuštajući timu da rekonstruiše postupke koji su doveli do neobičnog izgleda bogomoljki.  Rezultati ukazuju da su u nekom trenutku predaci bogomoljke orhideje počeli da vise oko cveća kako bi imale bolji pristup hrani.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>