Predstavljanje svemirskih agencija: JAXA

National Geographic Srbija upoznaje vas sa svemirskim agencijama koje uspešno lansiraju rakete i drugu opremu u svemir. Danas vam predstavljamo vam najveću svemirsku agenciju Japana.

Predstavljanje svemirskih agencija: JAXA Foto: Facebook/JAXA

Japanska agencija za istraživanje vazduhoplovstva i svemira ili JAXA (Jaksa) je japanska državna agencija koja je nastala 1. oktobra 2003. godine spajanjem Nacionalne agencije za razvoj svemira (NASDA), Nacionalne vazduhoplovno-svemirske laboratorije Japana (NAL) i Instituta za svemirsku i vazduhoplovnu nauku (ISAS).

JAXA je odgovorna za istraživanje i razvoj tehnologija, lansiranje satelita u orbitu i uključena je u mnogobrojne napredne misije, poput istraživanja asteroida i mogućeg slanja ljudske posade na Mesec.

Geslo agencije glasi: "Jedna JAXA", a korporativni slogan je "Istraživanje radi shvatanja".

Zvanični logo Jakse. Foto: Wikimedia Commons

Godine 2012. donet je novi zakon, kojim se omogućava da pored mirovnih, JAXA radi i na nekim vojnim svemirskim tehnologijama, poput sistema za upozorenje od raketnih napada. Agencija je bila formirana kao nezavisna administrativna institucija pod upravom Ministarstva obrazovanja, kulture, sporta, nauke i tehnologije (MEXT) i Ministarstva unutrašnjih poslova i komunikacija (MIC). Zakonom iz 2012. godine, politička kontrola Jakse preneta je sa MEXT-a na Kancelariju premijera kroz novoosnovanu Kancelariju za svemirsku strategiju.