10 najstarijih živih vrsta na Zemlji

Znate li da na našoj planeti postoje organizmi stari stotinama miliona godina? Pogledajte koja su bića preživela mnoge promene kroz koje je Zemlja prošla.

10 najstarijih živih vrsta na Zemlji Foto: Profimedia

Evolucija svake životinjske vrste zavisi od uslova životne sredine na Zemlji. Istražujući Zemljinu istoriju možemo videti da su neke vrste uspele da žive tokom različitih geoloških perioda planete, a da su se razvile pre nekoliko miliona godina.

10) Martialis heureka - starost: 120 miliona godina

Foto: Wikimedia Commons

Martialis je najstarija vrsta mrava otkrivena u Amazonskoj prašumi. Ime na latinskom znači "mravi sa Marsa", jer se vrste potpuno razlikuje po ponašanju od drugih mravljih vrsta na Zemlji. Procenjuje se da je ova vrsta evoluirala na Zemlji pre 120 miliona godina. Martialis heureka ima bledu boju, dužinu od 3 milimetra i nema oči. Naviknuti su na život pod zemljom.

Pogledajte i: Robovlasništvo u životinjskom svetu - Mravlje ropstvo

9) Chlamydoselachus anguineus - starost: 150 miliona godina

Naborane ajkule su otkrivene u Tokiju 2007. godine.

Smatraju se "živim fosilima", a pojavili su se na Zemlji pre 150 miliona godina. Ajkula dugačka 1,5 metara ima 300 trozubastih zuba u 25 redova. Njena čudna usta izgledaju veća nego kod ostalih vrsta ajkula. Jetra bogata ugljovodonicima i uljasto telo pomažu ovim ajkulama da žive u dubinama okeana. Naborane ajkule takođe imaju iznenadnu moć napada na plen.

Pogledajte i: Ajkula koja voli da se mazi