-

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju
AUTOR: Novak Novaković

Razvoj medicine često znači više spašenih života. Ipak, kako bi stigli do novih otkrića pojedini naučnici zaboravljaju na osnovne etičke principe.

Čini se da su neki naučnici u ime nauke ipak odlučili da cilj opravdava sredstvo. Predstavljamo vam devet medicinskih eksperimenata koji se u velikoj meri kose ne samo sa Hipokratovom zakletvom već i sa nekim drugim moralnim načelima.

1. Tri identična stranca

Foto: AP

Tokom 60-ih i 70-ih godina prošlog veka, psiholozi Petar Nojbauer i Vajola Bernard sproveli su tajni eksperiment koji je podrazumevao odvajanje blizanca odmah nakon rođenja i slanje istih u hraniteljske porodice. Cilj eksperimenta bio je određivanje koliko genetika i vaspitanje mogu uitcati na formiranje ponašanja i ličnosti. Eksperiment je bio finansiran od strane Nacionalnog instituta za mentalno zdravlje u SAD-u, a žrtve su bile trojke - Robert Šafran, Edi Galand i Dejvid Kelman.

Pročitajte i Eksperiment koji je izazvao podeljene reakcije: Naučnici uspeli da održe u životu mozak svinje izvan tela

Tajni eskperiment je izašao na videlo kada su se tri brata sasvim slučajno srela 1980. godine. Njihove fizionomije bile su previše slične što je odmah izazvalo sumnju i potvrdilo činjenicu da su u krvnom srodstvu. Ipak, ubrzo su otkrivene užasne posledice njihovog razdvajanja. Sva trojica su u nekom period života patila od depresije i anksioznosti. Zanimljivo je i da kada su progovorili govorili su da imaju braću.

O njihovoj neobičnoj sudbini snimljen je film "Tri identična stranca" koji je nedavno premijerno prikazan na "Sandens festivalu". Nažalost, premijeri su prisustvovali samo Robert i Dejvid.

Počitajte i Novi Nasin eksperiment: Da li ljudi mogu da se razmnožavaju u svemiru?

Edi Galand je, nakon duge borbe sa depresijom, oduzeo sebi život u 33. godini, ostavivši iza sebe suprugu i kćerkicu.

Intersatna činjenica je da Petar Nojbauer i Vajola Bernard nisu pokazali nimalo sažaljenja ni stida zbog njihovog dubokog uverenja da su činili dobru stvar za decu i dali im šasnu da individualno razviju svoje ličnosti.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 »