Otkrivena formula sreće

Naučnici sa Univerziteta u Londonu otkrili su matematičku formulu za određivanje trenutne sreće...

Otkrivena formula sreće Foto: Profimedia

Svaka osoba na svetu drugačije definiše sreću. Neki nisu ni svesni kada im se dogodi, dok drugi veći deo svog života provedu uživajući u njoj.

Pročitajte: Najsrećnija zemlja na svetu je…

Međutim, kako novija istraživanja pokazuju, sve što je potrebno da biste bili srećni je naredna formula:

Kako bi napravili matematički model sreće, naučnici sa Univerziteta u Londonu su vršili eksperiment na 26 osoba. Svaka od njih trebalo je da izvrši neki zadatak više puta, koji im je dodeljivan u zavisnosti od toga da li žele da igraju na sigurno ili da rizikuju. Nakon svakog pokušaja trebalo je da, na skali od 1 do 10, ocene koliko su zadovoljni.

Pogledajte: Ukus slobode za šest presrećnih životinja (VIDEO)

Dok su se ispitanici zabavljali, istraživači su posmatrali reakcije njihovog mozga skenirajući ih sa fMRI uređajem (funkcionalna magnetna rezonanca). Aktivirale su se oblasti ventral striatum, glavni izvor dopamina u neuronima, i insula, deo mozga koji je važan za nastanak nekih emocija, uključujući i sreću. Ove promene su pokazale pozitivnu korelaciju sa rezultatima, striatum je povezan sa promenama raspoloženja, a insula sa ukupnim nivoom sreće.