Istraživači su pronašli način da modifikuju moždane ćelije kako bi rešili problem manjka dopamina, koji je glavni uzrok nastanka Parkinsonove bolesti.

Naučnici otkrili tehniku koja bi mogla da bude ključ u izlečenju Parkinsonove bolesti Foto: Printscreen/Youtube

Obećavajuća tehnika u kojoj su moždane ćelije reprogramirane mogla bi jednog dana da obezbedi lek za Parkinsonovu bolesti, kažu eksperti.

Naučnici sa švedskog instituta Karolinska otkrili su način da modifikuju neurone u mozgu ljudi sa Parkinsonovom bolešću, progresivnim poremećajem nervnog sistema.

Engleski doktor, geolog i paleontolog Džejms Parkinson je rođen 11. aprila 1755. godine. Prvi je otkrio vrstu paralize, koja je danas poznata kao Parkinsonova bolest.

Ova bolest, koja može da izazove sporo kretanje i nehotično podrhtavanje, rezultat je manjka dopamina, hemikalije koja se ponaša kao prenosilac poruke u mozgu.

U toku ovog istraživanja, koje je objavljeno u časopisu Nature Biotechnology, naučnici su uspeli da promene uobičajene moždane ćelije poznate kao astrociti u ćelije.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>