Nova istraživanja otkrivaju da su neandertalci, uprkos uvreženom mišljenju, bili vegetarijanci i da su koristili prirodne oblike penicilina i aspirina kako bi lečili infekcije i ublažili bolove.

Analiza zuba muškarca iz pećine Sidron otkriva: Neandertalci koristili antibiotike 40.000 godina pre nas? Foto: Profimedia

Zubni plak koji je pronađen na fosilnim zubima neandertalaca koji su živeli na prostorima današnje Asturije u Španiji i u Belgiji pre više od 50.000 godina može da nam otkrije mnogo o njihovom životu.

Ishrana neandertalaca

Naučnici iz Španije, Australije i Velike Britanije su izvukli DNK iz plaka koji im je omogućio da otkriju šta su neandertalci jeli. Analize ostataka u Belgiji otkrile su DNK vunastih nosoroga i divljih ovaca zajedno s ostacima pečuraka što donekle potvrđuje teoriju da su jeli meso

Međutim, grupa naučnika je na osnovu zuba muškarca iz pećine El Sidron u Španiji otkrila da su neandertalci jeli divlje pečurke, pinjole i mahunarke, ali nisu našli dokaze mesa, piše u časopisu Nature.

„Iznenađeni smo što nismo pronašli ostatke mesa kod asturijskih neandertalaca, koji su se smatrali velikim konzumentima mesa“, kaže dr Antonio Rosas iz Nacionalnom prirodnjačkom muzeju u Španiji. Naučnici su otkrili da su jeli širok spektar biljaka, da su ih kuvali pre nego što su ih jeli.

U toku ovog istraživanja, naučnici su otkrili još jedan važan podatak – da su se neandertalci sami lečili.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>