Program za istraživanje Sunčevog sistema nam je 25. avgusta 1981, 1989. i 2012. godine otkrio nova saznanja o dalekim svetovima.

Na današnji dan, 25. avgust: Program Vojadžer otškrinuo prozor u svemir u čak tri navrata Foto: Profimedia

"Vojadžer" se sastojao od letelica Vojadžer 1 i Vojadžer 2, koje su lansirane 1977, a danas su svemirske sonde koje su najudaljenije od planete Zemlje. Njihova primarna misija bila je istraživanje Jupitera i Saturna, ali je Vojadžer 2 kasnije poslat u istraživanje Urana i Neptuna, a Vojadžer 1 ka Plutonu i ivici Sunčevog sistema.

Otkrijte 10 zanimljivosti o Međunarodnoj svemirskoj stanici

Na današnji dan, 25. avgusta 1981. godine, Vojadžer 2 približio se Saturnu i ispitao njegovu gornju atmosferu, pri čemu je izmerio temperaturu: na najvišim nivoima, ona je iznosila 70 kelvina, a na najnižim izmerenim nivoima čak 143 kelvina. Takođe, zahvaljujući Vojadžeru 2 saznali smo da je temperatura na severnom polu Saturna niža za 10 kelvina, ali je moguće da je to posledica smene godišnjih doba.

Potom je ova sonda nastavila putovanje ka Uranu i Neptunu, a ovom potonjem se najviše približila 1989. godine - takođe na današnji dan! S obzirom na to da je ovo bila poslednja planeta kojoj je ova letelica mogla da se približi, odlučeno je da bez obzira na posledice Vojadžer 2 preleti i iznad Neptunovog meseca Tritona. Ova odluka bila je odlična, kako se pokazalo, jer je sonda uspela da zabeleži podatke o fascinantnoj površini ovog meseca. Pri tome je otkrivena i Velika tamna tačka, za koju se najpre verovalo da je oblak.

Pogledajte: Hable, hvala ti na pogledu na zvezde!

Uz to, 25. avgust je zbog još jedne stvari veoma važan u programu "Vojadžer". Naime, svemirska sonda Vojadžer 1 izašao je iz heliosfere i postao prva letelica koja je ušla u međuzvezdani prostor i istražuje međuzvezdani medijum, materiju koja se nalazi između zvezda u galaksiji.