Naučnici otkrili najmoćniju supernovu do sad

Zbog neuobičajeno velikih količina vodonika u oblaku eksplozije, astronomi veruju da je ta supernova izvorno nastala spajanjem dve zvezde.

Naučnici otkrili najmoćniju supernovu do sad Foto: Ilustracija/Shutterstock

Kao su naveli naučnici iz SAD i Velike Britanije u nedavno objavljenom istraživanju, otkrivena je najveća do sada zabeležena eksplozija zvezde koja je deset puta snažnija od normalne supernove i 500 puta sjajnija.

Svoje otkriće astronomi sa univerziteta u Birmigemu i iz Harvard-Smitsonijan centra za astrofiziku u Sjedinjenim Državama, nazvali su "SN2016aps". Opisali su ga kao "ekstremno snažnu supernovu masivne zvezde". Osim po veličini i sjaju, bila je "spektakularna" i po drugim svojstvima, rekao je koautor istraživanja Edo Berger.

Takva supernova emituje samo jedan odsto svoje energije u vidljivom svetlu, dok "SN2016aps" emituje mnogo veći udeo.

Procenjeno je da "SN2016aps" ima energiju koja je kao 200 kvadriliona gigatona TNT-a.

Naučnici se nadaju da će otkriće "SN2016aps" voditi nalaženju drugih sličnih supernova i pomoći u razumevanju uslova u svemiru.

Izvor: RTS

Pogledajte šta vas očekuje u majskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.