Zemlja ima novi "mini-mesec": Asteroid ušao u Zemljinu orbitu

Asteroid koji je "uhvaćen" u Zemljinoj gravitaciji nazvan je '2020 CD3'.

Zemlja ima novi "mini-mesec": Asteroid ušao u Zemljinu orbitu Foto: Shutterstock

Jedan asteroid uhvaćen je u gravitaciji planete Zemlje, a astronomi kažu da bi to mogao biti njen "mali mesec", bar nakratko, piše Beta, pozivajući se na američki tehnološki portal CNET.

Da je asteroid uhvaćen Zemljinom gravitacijom, primetili su astronomi koji rade na projektu istraživanja svemira, pod nazivom Catalina Sky Survey, u Lunarnoj i planetarnoj laboratoriji Univerziteta Arizone, u gradu Tusonu, a koji finansira NASA.

"Zemlja je privremeno "zarobila" jedan novi predmet - mogući mini-mesec koji je dobio ime '2020 CD3'", objavio je Kape Vircčouz, jedan od učesnika projekta.

On je dodao i da je tokom noći 15. februara, njegov tim iz Cataline uočio mali asteroid čiji prečnik je, po njegovoj računici svega 1,9 do 3,5 metra.

"Centar za male planete", zvanična svetska organizacija koja se bavi tim pitanjima, potvrdila je da je taj predmet blizu Zemlje i da izgleda da je ušao u orbitu pre oko tri godine.

Vircčouz se objsnio da je ovo važno otkriće jer se ovo dešava tek drugi put od kada se prate dešavanja u svemiru. Dakle, ovo je tek drugi, od milion poznatih asteroida, koji se našao u Zemljinoj orbiti.

Prvi put to je bio asteroid "2006 RH120", koji su takođe otkrili naučnici koji rade na projektu "Cataline". Ovaj asteroid je obletao oko zemlje osamnaest meseci tokom 2006. i 2007. godine. Taj asteroid se 2016. godine raspao na pola iznad  Australije, prenosi Independent.

Naučnici ne isključuju mogućnost da još asteroida kruži oko Zemlje, ali su premali da bi bili uočeni.