Nove analize otkrivaju: Čuveni "ljubavnici iz Modene" bili su muškarci

Antički kosturi, širom sveta poznati kao "Ljubavnici iz Modene", koji su na severu Italije pronađeni sahranjeni sa rukom u ruci, bili su, zapravo - muškarci, prenosi Rojters, pozivajući se na članak italijanskih naučnika objavljen u časopisu "Scientific Reports".

Nove analize otkrivaju: Čuveni "ljubavnici iz Modene" bili su muškarci Foto: Profimedia

Drevni kosturi otkriveni su 2009. u Modeni, a posmrtni ostaci datiraju iz perioda između 4. i 6. veka nove ere i bili su u tako lošem stanju da se mislilo kako je nemoguće odrediti njihov pol pa se, prema položaju kostura, pretpostavilo da su u zajedničkoj grobnici muškarac i žena.

Nova tehnologija, koja proučava proteine iz zubne gleđi, omogućila je naučnicima Univerziteta u Bolonji dokaze da je reč o kosturima - dvojici muškaraca.

"Uspeli smo da izdvojimo proteine iz zubne gleđi oba kostura i da ih pouzdano svrstamo u muški pol", objavilo je 20 naučnika, uključenih u projekat za časopis "Scientific Reports".

Naučnici su naglasili da je nemoguće odrediti seksualnu orijentaciju ljudi čije su kosture proučavali, navodeći kako su oni mogli biti prijatelji, braća ili saborci.

"Mada ne možemo isključiti da su ta dva čoveka, zapravo, bili ljubavnici, nije verovatno da su ljudi koji su ih sahranili odlučili da pokažu takvu bliskost, povezujući njihova tela s rukom u ruci", napisali su naučnici u svom članku.

U Justinianovo doba, u Istočnom Rimskom Carstvu između 527. i 565. posle Hrista istospolni odnosi bili su smatrani kriminalom i krivičnim delom, podseća agencija Rojters.