Bestežinska deponija: Ruska korporacija pronašla rešenje za svemirski otpad

Ruska državna korporacija „Roskosmos“ patentirala je satelit koji se samouništava po završetku misije ili usled nepredviđenog kvara.

Bestežinska deponija: Ruska korporacija pronašla rešenje za svemirski otpad Foto: Shutterstock

Trenutno se u Zemljinoj orbiti nalaze dotrajali sateliti, rezervoari za gorivo, sateliti na nuklearni pogon koje su lansirale Sjedinjene Države i Sovjetski Savez, vijci i raznorazni alati koje su bacili astronauti iz svemirskih stanica. Svi oni kruže oko Zemlje brzinom od preko 28 hiljada kilometara na sat.

Materijal koji će se koristiti za ove samouništive satelite će moći, pri određenim temperaturama, da se sublimira, odnosno, da se iz čvrstog stanja pretvore u gasovito bez pretvaranja u tečno. To praktično znači da će satelit ispariti.

Predviđeno je da satelit primi komandu sa Zemlje kada treba da bude uništen. Takođe, postoji i opcija da se koristi poseban zaštitni sloj koji će se kada dođe vreme za demontažu satelita, ukloniti.

Prema nedavnim procenama koje je iznela Nasa, gotovo 20.000 objekata orbitira oko naše planete, dok je rusko Ministarstvo odbrane objavilo da je njihov broj oko 16.000, a 87 odst čine krhotine koje prave velike probleme prilikom novih lansiranja.

Izvor: RTS