Zagonetka eksponata u muzeju Firence leži u višesmislenoj postavci srednjeg prsta koji je pripadao Galileu Galileju - čoveku kog je Vatikan proglasio jeretikom zbog tvrdnje da se Zemlja okreće oko Sunca.

Večni prkos ili pokazivanje prema nebu: Italijanski grad u kojem turistima pokazuju srednji prst Foto: Shutterstock

U Muzeju istorije nauke u Firenci kao relikvija se čuva prst protivnika crkve - Galilea Galileja, a da li je poruka prsta uspravljenog prema nebu večni prkos, to je na posetiocima da procene.

Britki rečnik: Pronađeno davno izgubljeno Galileovo pismo: Kako je čuveni naučnik pokušao da izbegne inkviziciju?

U muzeju se pored srednjeg prsta mogu videti i zub, palac, originalni teleskopi i kompas priznatog italijanskog naučnika. Foto: Profimedia.rs

Delove tela slavnog astronoma odsekli su istoričari i naučnici kako bi odali počast njegovim postignućima.

Pršljen i jedan od prstiju od 1737. godine čuvaju se u Firenci i na univerzitetu u Padovi, na kom je Galileo predavao. Zub, palac i srednji prst godinama su išli od kolekcionara do kolekcionara dok im se 1905. godine nije izgubio trag. Pronašao ih je prošle godine Alberto Bruši - firentinski kolekcionar umetnina. Poznato je da je prst odstranio s tela Anton Frančesko Gori 1737. godine, 95 godina nakon Galilejeve smrti.

Saznajte i Kako su astronomski objekti dobili imena?

Za Galilea nebo je bilo poput vrata slave svemira, a božanstvo je za njega bila matematika. Zbog toga je dilema ovog eksponata večni prkos crkvi ili putokaz ka nebeskom prostranstvu.