Vesti

Foto: Shutterstock

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Naučnici su uspeli da promene smer kretanja vremena kvantnim kompjuterom u novom istraživanju koje se suprotstavlja ustaljenim zakonima fizike.

Ovaj razvoj događaja takođe pomaže u boljem razumevanju kvantnih kompjutera pa su naučnici koristeći elektrone i kvantnu mehaniku uspeli da vrate vreme u eksperimentu čiji su rezultati ravni tome da razbijene kugle bilijara vratimo u prvobitnu formu trougla.

Istraživači dolaze iz Moskve, tačnije iz Instituta za fiziku i tehnologiju, a asistirali su im kolege iz Švajcarske i SAD-a. Očekuju da bi se ova tehnika mogla da razvije i bude uspešnija i preciznija vremenom.

Saznajte i Može li vreme da stane?

"Kreirali smo stanje koje ide u suprotnom smjeru od normalnog termodinamičkog smjera u kojem ide vrijeme", rekao je Gordey Lesovik.

"Vremenska mašina" je ustvari kvantni kompjuter koji pokreću elektronski "kubiti". Kubit je sklop informacija koje se opisuju brojevima jedan i nula. U istraživanju se kubiti mijenjaju u kompleksnu formaciju jedinica i nula. U ovom procesu se red gubi, baš kao i kada razbijete trokutastu formaciju kugli na bilijarskom stolu, prenosi Independent.

Pogledajte i Koje vreme odabrati u budućnosti – zimsko ili letnje?

Zatim su napravili drugi program koji bi vratio nered u red, tj. koji bi vratio stvari u prvobitni oblik. To ustvari predstavlja povratak kubita u njihovu startnu poziciju.

Naučnici su shvatili da ako se radi sa samo dva kubita, "vraćanje vremena" ima 85 odsto šanse da uspe. Kada se u eksperimentu koriste tri ili više kubita, šanse za uspeh se smanjuju na 50 odsto i dolazi do više grešaka.

Dani koji su nestali iz kalendara: Zbog čega godina ima baš 365 dana?

Oni očekuju da će broj grešaka svesti na minimum vremenom te smatraju da bi ovo otkriće moglo da bude praktično u razvijanju kvantnih kompjutera.

Izvor: Klix.ba