Nova robotska sonda američke svemirske agencije NASA sletela je na Mars posle dramatičnog sedmominutnog spuštanja do površine crvene planete, koje su naučnici u Nasinom kontrolnom centru u Kaliforniji nervozno pratili.

NASA objavila prvu fotografiju sa Marsa: Počela velika dvogodišnja misija na Crvenu planetu (FOTO) Foto: Reuter

Nasina bespilotna letelica InSight u ponedeljak je sigurno sletela na Mars kako bi započela svoju dvogodišnju misiju kao prvi ljudski objekat dizajniran da istraži duboku unutrašnjost te planete.

Pogledajte i Najlepše fotografije Crvene planete

Odmah po sletanju InSight je snimio i prvu fotografiju s Marsa i poslao je u sedište Nase. Prva fotografija sonde prikazuje zagonetan pogled na Crvenu planetu, dok se u daljini vidi horizont. Takođe se vidi i deo sonde i čestice prašine koje su se skupile na poklopcu iznad kamere.

Foto: Reuter

Inženjeri u laboratoriji JPL u blizini Los Anđelesa objavili su da uspešno sletanje potvrđuju signali poslati Zemlji s jednog od dva minijaturna satelita koji su lansirani uz InSight i koji su leteli pored Marsa na koji je letelica stigla oko 21 sat po srpskom  vremenu.

Saznajte i Naučnici konačno utvrdili zašto nema života na Marsu

Članovi nadzornog tima misije odahnuli su i s oduševljenjem primili podatke koji su pokazali da je letelica preživela opasno spuštanje na površinu Marsa.

Foto: EPA/Eugene Garcia

Time je završeno putovanje od Zemlje koje je trajalo šest meseci i bilo dugo 548 miliona kilometara, nakon lansiranja u maju iz Kalifornije.

Vidljiv golim okom: Mars će uskoro biti najbliži Zemlji u poslednjih 15 godina

InSight nosi instrumente koji detektiraju temperature planete i seizmičke pojave koje se zasad nisu merile nigde osim na Zemlji. Letelica je u tanku atmosferu Marsa ušla brzinom od 19.795 kilometara na sat.

U prodaji je septembarsko izdanje časopisa National Geographic Srbija.