Duboko ispod leda na južnom polu Marsa naučnici su otkrili nagoveštaje skrivenog jezera u kome možda ima vode tokom cele godine, što je ključni uslov neophodan za razvoj života.

Najveće otkriće na Marsu do sada: Ispod površine Crvene planete pronađeno jezero slane vode Foto: Profimedia

Mars je planeta koja je zbog svog sastava godinama intrigirala naučnike, nagoveštavajući moguće zalihe vode. Doline i baseni Marsa ukazuju na to je voda na ovoj planeti nekada postojala. Postojanje kondenzacije na površini i podzemnih naslaga leda ukazuje na to da bi voda mogla postojati u gasovitom ili čvrstom stanju. Naučnici ipak nisu došli do opipljivih dokaza da tečna voda postoji - sve do sada.

Pročitajte i Nova otkrića na Marsu: Da li su pauci prvi stanovnici Crvene planete? (VIDEO)

Italjianska svemirska agencija je u sredu objavila da su naučnici pronašli jasne znake tečne vode koja se, prema njihovom izveštaju, najverovatnije nalazi nekoliko kilometara ispod naslaga leda na Marsovom južnom polu. Grupa naučnika je došla do ovih saznanja slanjem elektromagnetskih talasa niske frekvencije prema Marsu iz “Mars ekspres” letelice koja pripada Evropskoj sevmirskoj agenciji. Nakon više ispitivanja naučnici su pomoću radara primetili neobično jake odjeke koji dolaze ispod površine Južnog pola. Eho koji se mogao čuti je bio je dosta jači od onog koji odzvanja detektovanjem stena i sedimenata. Jačina eha je bila srazmerna jačini eha koji se istom metodom mogao dobiti ispitvanjem oblasti ispod ledenih površina Antarktika, Grenlanda i subglacijalnih jezera naše planete.

Pročitajte i Novo otkriće na Marsu: NASA pronašla organsku materiju na Crvenoj planeti

Roberto Orosei, vođa istraživačke misije, u izveštaju navodi da činjenica da je vodeno telo pronađeno ne znači da život na Marsu zaista postoji. “Ako je ovo jezero pojedinačna pojava i ako se voda u tečnom stanju ne može pronaći u ostalim delovima Marsa, onda je naše otkriće samo praistorijski ostatak ili hidrotermalni otvor”, izjavio je Orosei. “Ipak, ako dođemo do saznanja da Mars ne poseduje jedno, već više subglacijalnih jezera, to bi bitno promenilo stvari”, dodaje Orosei. Istraživanja koja su u toku će dati preciznije informacije o mogućim vodenim zalihama Crvene planete.

Pročitajte i Mars se intenzivno približava Zemlji: Evo kada i kako ćete moći da vidite Crvenu planetu