Nesvakidašnje fotografije: NASA zabeležila Jupiterovu "Zonu sumraka" (VIDEO)

Nasina letelica Junona zabeležila je neverovatan prikaz Jupiterove "Zone sumraka" za vreme njenog jedanaestog leta oko ovog gasovitog džina.

Nesvakidašnje fotografije: NASA zabeležila Jupiterovu "Zonu sumraka" (VIDEO) Foto: Youtube printscreen

Fotografije su pokazale da su masivne oluje na Jupiteru znatno složenije nego što je iko očekivao, otkrila je NASA.

Dve velike grupe ciklona koje pokirivaju polove Jupitera samo su neka od otkrića do kojih su naučnici došli proučavajući najnovije podatke koje je poslala sonda Junona.

Na severnom polu nalazi se grupa od devet ciklona, dok se na južnom nalazi njih šest.

Grupa na severu sastoji se od osam manjih ciklona, raspoređenih u obliku oktagona, i jednog većeg, koji se nalazi u sredini.

Pogledajte i 10 stvari koje treba da znate o Jupiteru

S druge strane, grupa na jugu sastoji se od pet manjih ciklona i jednog većeg, takođe u sredini.

Prečnik svakog ciklona iznosi oko nekoliko hiljada kilometara, prenosi Independent.

Brzina vetrova iznosi oko 220 kilometara na čas, što je više od 5. katerogije na skali jačine uragana.

Masivne oluje nisu mnogo promenile položaj, niti su se spajale otkako je počelo njihovo posmatranje.

Drugo veliko otkriće jeste da vazdušni mlazovi u pravu istok-zapad, raspoređeni u cik-cak putanji, prodiru u izuzetno niske slojeve atmosfere, tačnije oko 3.000 kilometara u dubinu.

"To znači da je Jupiterova atmosfera zalazi mnogo dublje nego što se ranije pretpostavljalo", kaže doktor Johai Kaspi sa Naučnog instituta Vajcman u Rehovotu u Izraelu.

Pogledajte i Umetničko delo svemira: Nove fotografije Jupitera liče na slike Vinsenta Van Goga (VIDEO)

"Slična situacija mogla bi da bude na drugim gasovitim planetama, koje bi možda čak mogle da imaju dublju atmosferu od Jupitera", zaključio je.

Lansirana 2011. godine, Junona orbitira oko Jupitera od 2016. godine sa ciljem da sakupi podatke o njegovoj atmosferi, temperaturi, njegovom sastavu, kretanju njegovih oblaka, količini vode i još mnogo toga.

Pre Junone je za prikupljanje podataka bio je zadužen Galileo, i to od 1993. do 2003. godine.

U pitanju je druga po redu letelica koja leti oko gasovitog džina.

Istraživanje je objavljeno u magazinu "Nature".

Izvor: B92

Pogledajte šta vas očekuje u majskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.