Habl zabeležio neverovatnu sliku čuvene magline

U čast sopstvenog rođendana svemirski teleskop je zabeležio do sada neviđen prizor noćnog neba…

Habl zabeležio neverovatnu sliku čuvene magline Foto: NASA/ ESA

Na dan 24. aprila 1990. godine Svemirski Teleskop Habl  poleteo je sa tla Zemlje. Igrom slučaja, ova godišnjica obeležana je i novim fascinantnim fotografijama koje je Habl napravo baš pred svoj jubilej.

Nazvan Konjska glava zbog očigledne sličnosti sa šahovskom figurom skakača, ovaj tamni gasoviti oblak gasa i prašine nalazi se na udaljenosti od 1.500 svetlosnih godina u odnosu na Zemlju, u sazvežđu Orion i oduvek je bio omiljena meta ljubitelja noćnog neba.

Sada, zahvaljujući infracrvenim kamerama visoke rezolucije, konačno možemo da posmatramo i jasnu sliku ovog „zvezdanog obdaništa“ koje se nalazi u maglini.

Kada se posmatra kroz obične optičke uređaje, ova maglina se skrivena iza senovite fasade, pa se detalji teško razaznaju. U novom svetlu, ona izgleda prozirno i dopušta pogled na udaljene svetle magline, kao i brojne klastere zvezda u Mlečnom putu.

Maglina je ovako upečatljiva zahvaljujući svetlosti koja dopire sa pet mladih zvezdanih sistema koji ne nalaze u njenom okviru.

Astronomi veruju da će radijacija sa tih zvezda koja danas čini Konjsku glavu tako blistavom, na kraju zapravo zbrisati maglinu na svemirskog horizonta. Ipak, nema mesta brizi jer se procenjuje da bi do toga moglo da dođe tek za pet miliona godina.

Izvor: National Geographic News