Crtež mačke dug 37 metara bio je do sada jedva vidljiv i gotovo je nestao jer se nalazio na brdu sa velikim nagibom i uništavala ga je erozija, navode iz Ministarstva kulture Perua.

Naska ponovo iznenadila naučnike: Otkriven još jedan misteriozni crtež star gotovo 2 milenijuma (FOTO) Foto: Profimedia
Prelistajte galeriju   »
ostale slike u galeriji

Peruanska Naska visoravan još jednom je iznenadila naučnike i svet. Čuvena po svojim linijama (neke od ranije otkrivenih Naska linije možete pogledati u galeriji) - ogromnim geoglifima - koji se prostiru na prostoru od oko 500 kvadratnih kilometara.

Naučnici od 1927. godine, od kako je 400 kilometara od glavnog grada Perua, Lime, otkriven prvi crtež u zemlji, neprestano istražuju ovaj istorijom bogat predeo, za šta im ova visoravan neprestano daje povod.

Pre nekoliko dana, otkriven je još jedan geoglif - ovoga puta, u obliku mačke.

Novootkriveni geoglif u obliku mačke; Foto: Profimedia

"Otkrivamo ih sve više zahvaljujući novim tehnologijama. Prvenstveno tako što sada možemo da pravimo snimke iz drona sa nižih visina, dok smo ranije mogli to da činimo samo preko snimaka iz aviona", kaže on.

Ove linije su "urezane" nekoliko centimetara u dubinu tla. Zbog ogromne veličine vidljive su samo iz velike udaljenosti - iz vazduha.

Prema procenama stručnjaka, ovaj crtež nastao je između 500. godine pre nove ere i 500. godine nove ere.

Naučnici su razvili teoriju po kojoj je Naska narod za ove poduhvate koristio primitivne alate za merenje zemljišta. Na kraju nekih linija pronađeni su i komadi drveta, kojima su, pretpostavlja se, drevni stanovnici obeležavali put kojim da "crtaju" svoje oblike. Karbonskom analizom utvrđena je i strost drveta, što je potvrdilo mišljenje naučnika.

NJIHOVA NAMENA - JOŠ UVEK VELIKA MISTERIJA

Naučnici i dalje ne mogu da utvrde zbog čega su drevne latinoameričke civilizacije, napravile ove geoglife.

Pojedini istraživači veruju da su veliki crteži poklon bogovima u koje su verovali njihovi stvaraoci dok drugi naučnici, smatraju da su geoglifi imali astronomsku funkciju, te da su predstavljali mapu sazvežđa ili da su bili neka vrsta opservatorije koja je ukazivala na mesta na nebu na kojim se nalaze određena nebeska tela, prenosi Sputnik.

slike u galeriji