Naučnici rekonstruisali skelet praistorijskog čoveka Denisovana

Izraelski naučnici saopštili su da su rekonstruisali skelet iščezlog praistorijskog čoveka Denisovana.

Naučnici rekonstruisali skelet praistorijskog čoveka Denisovana Foto; EPA/Maayan Harel Handout

Za postojanje ove vrste čoveka, koji je živeo paralelno sa svojim dalekim rođacima - neandertalcima i modernim ljudima, saznali smo 2008. kada je u sibirskoj pećini pronađen deo kosti malog prsta devojčice koja je umrla pre oko 70 hiljada godina.

Od tada su pronađena i tri zuba pripadnika ove vrste na osnovu kojih su utvrđene posebnosti njihove DNK i načinjena ova rekonstrukcija.

Inače, genetski trag Denisovana nose neki azijski narodi, a veruje se da su Tibetanaci sposobni da žive na velikim visinama upravo zahvaljujući genima ove izumrle ljudske vrste.

"Prvo, svi smo mi jako slični, i ponekad se pitam da li bih, ako bih sreo Denisovana na ulici primetio išta čudno? Nisam siguran. Doduše oni su u mnogo čemu bili sličniji neandertalcima – spušteno čelo, niža lobanja, isturenije lice i slično. Posebno smo bili zaintersovani za njihove fizičke posebnosti. Na primer, imali su jako široke lobanje, dug zubni luk i drugo", objašnjava Liran Karmel sa Hebrejskog univerziteta u Jerusalimu.

Izvor: N1