Vesti

Foto: Profimedia

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Kumranski spisi sadrže otprilike 900 važnih dokumenata, za koje se veruje da su nastali u periodu između 200. godine p. n. e i 70. godine nove ere.

Svici s Mrtvog mora sadrže kopije odlomaka iz Biblije kao i vladare, kalendare, astronomske tekstove i druge spise za koje naučnici tvrde da su nastali između 200. godine p.n.e i 70. godine nove ere.

Naučnici koriste različite tehnike kako bi otkrili specifičnosti Kumranskih spisa,a mi vam predstavljamo neke od njih:

1. Nova iskopavanja

Iskopavanja su sprovedena u pećinama u Judejskoj pustinji kako bi arheološke ostatke pronašli pre nego što ih pljačkaši otmu. Tako su na primer arheolozi pretražili Pećinu lobanja, ali nedavno zabeležena pljačka ukazuje na to da na ovom mestu ima mnogo toga još da se pronađe, piše LiveScience.

2. Analiza tkanine

Pećine blizu Kumrana pored Svitaka s Mrtvog mora sadrže i ostatke 200 tekstila. Tim istraživača je 2011. godine otkrio da su svici napravljeni od lana, da ne sadrže dekoraciju i u nekim slučajevima je zabeleženo beljenje tkanine, što podupire ideju da su Eseni, drevna jevrejska sekta, pisali Svitke s Mrtvog mora.

3. Kontrolisanje pijace antikviteta

Za 15 godina više od 70 fragmenata svitaka je otkriveno na pijaci antikviteta. Iako su neki od njih falsifikovani, drugi mogu biti pravi,pa tako naučnici nadgledaju ove fragmente kad dođu na tržište i koriste društvene medije kako bi osvežili bazu novih fragmenata svitaka.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>