Vesti

Naučnici otkrili: Paukovi pojedu više mesa godišnje nego ljudi

Foto: Profimedia

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Ovi zglavkari su halapljiviji čak i od kitova, ubijaju i jedu između 440 miliona i 880 miliona tona plena godišnje

Tim švajcarskih i švedskih zoologa procenio je da paukovi ubijaju i jedu između 440 miliona i 880 miliona tona plena godišnje. To ih čini najproždrljivijim predatorima na svetu.

Poređenja radi, ljudi pojedu oko 440 miliona tona mesa i ribe godišnje, što znači da nas ove životinje "šišaju" u apetitu. Oni su čak proždrljiviji i od kitova, koji jedu između 310 i 550 miliona tona mesa godišnje.

Osnovna hrana većine od 45.000 vrsta paukova su insekti, ali postoje i velike vrste, poput pauka golijata, koje se hrane i sitnim životinjama kao što su ptice, glodari i žabe.

Ranije je bilo teško istraživačima da procene ekološki uticaj ovh zglavkara, jer su mnoge vrste aktivne samo noću i vešte u kamuflaži.

„Na osnovu naših proračuna možemo da kažemo da su na globalnom nivou pauci glavni prirodni neprijatelj insekata, pored drugih životinja kao što su ptice. Oni tako prave suštinski doprinos u održavanju ekološke ravnoteže u prirodi“, rekao je vođa studije Martin Nifeler sa Univerziteta u Bazelu u izjavi koju je preneo Sputnik.

Dakle, sledeći put kada uzmete novine da biste ubili pauka koji je napravio mrežu u vašem domu, zapitajte se da li više volite da imate problema sa jednim paukom ili 500.000 muva.

Izvor: Novosti