Vesti

Novi korak u lečenju najopakije bolesti današnjice: Visoka doza vitamina C ubija ćelije raka?

Foto: Profimedia

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Istraživanja naučnika sa Univerziteta u Ajovi mogla bi znatno da promene način lečenja pacijenata obolelih od raka i da povećaju šanse za njihovo izlečenje. Pogledajte o čemu je reč...

Vitamin C ima ne tako blistavu istoriju kao terapija raka, ali istraživači sa Univerziteta u Ajovi veruju da odgovor leži u načinu na koji se ova terapija koristi.

Kod većine terapija, vitamin C se uzima oralno. Naučnici sa Univerziteta u Ajovi su pokazali da uzimanje vitamina C intravenozno poveća koncentraciju vitamina C za 100-500 puta u odnosu na oralnu terapiju. Upravo ova visoka koncentracija u krvi je krucijalna za moć vitamina C da napadne i ubije ćelije raka.

Raniji rad eksperta Gerija Buetner otkrio je da kod ovako ekstremno visokih nivoa u krvi, vitamin C selektivno ubija ćelije raka, ali ne i normalne ćelije u test epruveti i kod miševa.

Sada su doktori iz bolnica i klinika u Ajovi učestvovali u kliničkim ispitivanjima raka pankreasa i pluća koji kombinuju velike doze intravenoznog vitamina C sa standardnom hemoterapijom ili zračenjem. Rana faza prvog ispitivanja je indicirala da je ovaj tretman lečenja bezbedan, da ga pacijenti dobro podnose i da poboljšava rezultate pacijenata. Sada su na redu veća ispitivanja kako bi se odredilo da li tretman povećava stepen preživelosti, piše Science Daily.

U novoj studiji, koja je objavljena u časopisu Redox Biology, Buettner i njegove kolege su istraživale kako velike doze vitamina C ubijaju ćelije raka.

Nastavak vas očekuje na narednoj strani >>>