Vesti

Foto: NASA

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Tajne Plutona polako počinju da se otkrivaju – letelica "Novi horizonti" već je pokazala jednu zanimljivost površine patuljaste planete, a njen let još uvek nije završen.

"Neobično je da se s tako velike udaljenosti vide detalji površine", rekao je govoreći o zagonetnim velim belezima na Plutonu Vilijam Mekinon, saradnik istraživačkog tima za geologiju i geofiziku. Fotografije su nastale između 23. i 29. juna 2015. godine, kada je letelica "Novi horizonti" bila udaljena od Plutona 18 miliona kilometara.

Saznajte i: Da li je Pluton zaista manji od površine Rusije?

Snimak je nastao tako što je šest crno-belih fotografija kombinovano s bojama uz pomoć instrumenta "Ralf".

Pažnju astronauta privukle su tačke prečnika 480 kilometara, mada je njihovo poreklo i dalje nepoznato. Takođe, atronauti jedva čekaju da utvrde zašto se Pluton i njegov mesec Haron toliko razlikuju.

Pogledajte i: Kako bi izgledao život na Plutonu?

Opasnosti koje bi mogle da ometaju let letelice "Novi horizonti" su ispitane i letelici je dato zeleno svetlo da ostane na putanji kao i do sada, a brzina kojom se kreće je minimalno povećana.

Iako su naučnici su razočarani što još uvek nisu otkrili ništarevolucionarno, bezbednost letelice je na prvom mestu.

Saznajte i: Kako je Pluton dobio ime?

Pogledajte šta vas očekuje u septembarskom izdanju časopisa National Geographic Srbija