Vesti

Spektakularna 3D tura u sazvežđu Oriona: Uživajte u magičnom letu kroz oblake prepune zvezda (VIDEO)

Foto: Shutterstock

Vodimo vas na jedinstveno putovanje kroz najpoznatije i najprepoznatljivije sazvežđe na noćnom nebu. Pogledajte do sada najbolji snimak čuvene Orion magline.

Orion maglina (takođe poznata kao Mesje 42, M42, ili NGC 1976) je difuzna maglina koja se nalazi u Mlečnom putu, južno od Orionovog pojasa u sazvežđu Oriona. To je jedana od najsjajnijih maglina i vidljiva je golim okom na noćnom nebu. Otkrio ju je francuski astronom Nikolas-Klod Fabri de Pjeresk 1610. godine (prethodno ona je bila klasifikovana samo kao zvezda - Theta Orionis).

Pogledajte i Habl zabeležio neverovatnu sliku čuvene magline

Postoji mnogo drugih (bleđih) maglina koje okužuju Maglinu Orion i mnogo zvezda koje se formiraju u ovom području. Ipak, Maglina Orion je verovatno najviše proučavana od svih maglina na nebu, a zahvaljujući njoj otkriveno je mnogo toga o procesu kako su zvezde i planetarni sistemi formirani od raspada oblaka gasa i prašine.

Zabeležen jedan od najvećih događaja u svemiru: Sudar neutronskih zvezda kojim nastaju zlato i platina (VIDEO)

Sada imamo priliku da vidimo kako Maglina Orion izgleda izbliza, zahvaljujući novom 3D snimku koji su, kombinujući vidljive i infracrvene sposobnosti Habl i Spicer teleskopa, napravili astronomi i stručnjaci za vizualizaciju iz Nasinog programa Universe of Learning.

Uživajte!