Vesti

Grčkom su nekada hodali krokodili, kobre i džinovski gušteri

Foto: Shutterstock/Evia Island

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

Krokodili, kobre i džinovski gušteri veličine komodskih zmajeva, koji se nazivaju varani, nekada su gmizali grčkim obalama.

Krokodili, kobre i džinovski gušteri veličine komodskih zmajeva, koji se nazivaju varani, nekada su gmizali grčkim obalama Vardara i obitavali na ostrvu Evija pre devet do 18 miliona godina, pokazuju najnoviji zaključci studije o fosilnim ostacima.

Tim naučnika sa univerziteta iz Torina i Frajburga, na čelu sa paleontologom Jorgosom Jorgalisom, ispitao je okamenjene ostatke krokodilskih zuba koje je u Aliveriju na Eviji pronašao tim sa Univerziteta „Utreht“, prenosi ANA.

Reč je o nekim od najstarijih krokodilskih fosila ikada nađenih u Grčkoj, a u istoj oblasti pronađeni su i fosili kameleona jedinstvenih u toj zemlji, kao i zmija, guštera, kornjača i žaba, rekao je Jorgalis, koji je članak o fosilima objavio u časopisu Istorijska biologija.

Pogledajte i 5 izuma antičke Grčke bez kojih ne bismo mogli da zamislimo svet

Kako objašnjava, na području Evije je u prošlosti klima bila veoma topla i vlažna, pa je najverovatnije ta oblast podsećala na džunglu, dok je, s druge strane, okolina reke Aksios – što je grčki naziv za Vardar – ličila na savanu i nju su naseljavale kobre i džinovski gušteri pre oko devet miliona godina.

Jorgalis ističe da su to prvi fosili guštera i zmija koji su identifikovani u okolini reke Vardar (Aksios), gde su naučnici dosad pronalazili pretežno fosile sisara kao što su čovekoliki majmuni, lavovi, hijene i antilope.

Pogledajte šta vas očekuje julskom izdanju časopisa National Geographic Srbija.