Vesti

U četvrtak nas očekuje bliski susret sa velikim asteroidom

Foto: Profimedia

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju

NASA je ovaj asteroid otkrila pre pet godina, a prema procenama udaljenost od Zemlje neće biti manja od 6.800 kilometara, niti veća od 270 hiljada kilometara.

Asteroid 2012 TC4 proći će pored naše planete u četvrtak ujutro na razdaljini od tri i po njena prečnika. Iako 44.000 kilometara deluje kao velika razdaljina, u svemirskim razmerama to je doslovno za dlaku. Naime, reč je o samo jednoj devetini udaljenosti od Zemlje do Meseca.

Asteroid će ići brzinom od 17 kilematara po sekundi, a njegova veličina iznosi između 15 i 30 metara u prečniku. Prema procenama Američke svemirske agencije (NASA) između 15 i 30 metara u prečniku.

Pogledajte i 5 asteroida koji će proći pored Zemlje u narednih godinu dana

Zemlji, kažu u NASA-i, od ovog svemirskog tela ne preti nikakva opasnost, ali svemirska agencija iskoristiće ovaj događaj kako bi testirala svetsku mrežu za otkrivanje i praćenje asteroida.

Ipak, kada bi ovaj asteroid udario u Zemlju, snaga udara bi bila jednaka bila bi jednaka eksploziji 20 prosečnih nuklearnih projektila.

Asteroid sličnih osobina napravio je 2013. godine haos u Rusiji kod grada Čeljabinsk, iako se nije ni sudario sa našom planetom, nego se raspao u atmosferi.