Vesti

Hrana na točkovima: Ceo Los Anđeles na tanjiru

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia

Alati

Veličina slova: Decrease font Enlarge font
emailPošalji prijatelju
AUTOR: Dejvid Brindli

Kako je originalna ideja jednog kuvara iz Los Anđelesa doprinela stvaranju čitavog pokreta restorana na točkovima

Tekst Hrana na točkovima objavljen je u NG Srbija u julu 2015. godine

Deset je sati uveče, prohladna subota u Los Anđelesu. Oko 30 ljudi prkosi temperaturi od 9 stepeni iznad nule – što zagrađane Los Anđelesa znači da treba nositi kapu i šal – stojeći u redu na trotoaru ispred posebno adaptiranog kombija koji je parkiran na ulici. Prozori se spuštaju i zahuktava se fenomen zvani Kogi roštilj.

Kogi roštilj okuplja mase ljudi i bere nagrade još od 2008. godine kad su dvojica prijatelja smislila da spoje korejski roštilj i meksičke takose i prodaju ih iz kamiona po ulicama Los Anđelesa. Kamioni-kiosci nisu novost u ovom gradu. Decenijama se širom južne Kalifornije iz kamiona prodavala jeftina hrana pored puteva i u blizini gradilišta. Ali takvi kiosci su obično nipodaštavani kao „prljave buvare”. Zato je ideja o korejskom takos kamionu bila „luda”, piše Roj Čoi, osnivač Kogi roštilja, u svojoj autobiografiji „Sin Los Anđelesa”.

ISTINA O GMO: Nova zelena revolucija

Ispostavilo se da je ideja „genijalno inteligentna”, kaže Barbara Ferčajld, bivša urednica magazina Bon Apétit koja godinama živi u Los Anđelesu. Najgenijalnija stvar bila je sama hrana.

 

A post shared by Gerd Ludwig (@gerdludwig) on Jun 26, 2015 at 9:16am PDT

 

Čoi sada ima 45 godina, rođen je u Koreji, a sa porodicom se doselio u Los Anđeles kad je imao dve godine. Na osnovu ukusa i aroma svoje korejske kuhinje – spojene sa meksičkim jelima – koristeći svoje vrhunsko kuvarsko znanje stečeno u Americkom kulinarskom institutu, osmislio je dobro začinjena rebarca na roštilju, uz dimljene začinske salsa sosove koji idu na dve hrskave kukuruzne tortilje. Taj takos, koji Čoi naziva „celim Los Anđelesom na tanjiru”, odmah je postao kulinarski klasik. Svojim jednostavnim, ali revolucionarnim kuvanjem Čoi je oslobodio univerzalnu moć hrane koja prevazilazi kulturne i rasne barijere.

„Smatrao sam da je hrana važna”, piše on, „i da obrok nije samo gorivo koje ti daje snagu dok radiš nešto drugo.”

Verovali ili ne, ove tvrdnje ipak nisu mitovi: 5 neobičnih zanimljivosti o hrani

 

 

Ali ono čime se Kogi probio bilo je to što je rano počeo da koristi društvene mreže za privlačenje mušterija. U početku malobrojno osoblje Kogija nije bilo baš uspešno u prodaji hrane pripitim noćnim pticama ispred barova posejanih duž Bulevara sumraka. Onda su on i njegov tim shvatili sve veću moć društvenih mreža. Koristeći Tviter– mobilnu aplikaciju kojom korisnici razmenjuju kratke poruke sa prijateljima i svima koji žele da ih prate – Kogi je neprekidno ažurirao podatke o trenutnoj lokaciji njihovog kamiona-kioska. Počela je da ih prati masa mladih gradskih ljudi stalno povezanih na internet koji su sada u svakom trenutku znali gde je Kogijev kamion.U roku od nekoliko meseci Kogi je privukao stotine mušterija– prodavali su i po 180 kilograma mesa dnevno na nekoliko mesta u gradu. Časopis Njuzvik je njihovu firmu nazvao „prvim viralnim restoranom”. Kogijev roštilj sada na Tviteru ima 132.000 pratilaca, njihova flota se proširila na četiri pokretna kamiona i jednu stalnu lokaciju na aerodromu LAX.

1 2 »
Inicijalizacija u toku...
Pogledajte šta vas očekuje u avgustovskom izdanju časopisa National Geographic Srbija