Fotografija: Kit Ledžinski

Prizori: Hod po oblacima

Dok oluja koja brzo nailazi guta planinu Pedro de Gavea, Kajo Afeto kao da hoda po oblacima.

Fotografija dana

Borba kraljeva

Kada dođe do sukoba između dva lava, iz daleka se vidi da je u pitanju kraljevska borba.

Najnovije vesti

Odlaganje ugljen-dioksida

Zarobljavanje i skladištenje ugljen-dioksida pod zemlju utrošilo bi do četvrtine energije koju elektrana proizvede – i mnogo novca. Taj postupak će postati normativan samo ukoliko države tako odluče.

Kako je nastao naš svemir?

Pre nekih 13,8 milijardi godina ceo nama vidljivi svemir bio je sadržan u jednoj nezamislivo vreloj, gustoj tački, milijardu puta manjoj od nuklearne čestice.

Dijagnostička revolucija

U ovom tekstu osvrćemo se na okolnosti oko otkrića i primene magnetne rezonance, revolucionarnog dijagnostičkog metoda.

Otkrivena tajna izgradnje piramida?

Drevni Egipćani vukli su ogromne statue i kamenje za piramide, teško oko dve i po tone, bez ikakve moderne tehnologije. Sada, fizičari tvrde da su konačno došli do odgovora na pitanje kako su sagrađene piramide u Gizi. Konkretno, kako je neko uspeo da poslaže jedne preko drugih 2,4 miliona kamenih blokova.

Na današnji dan, 30. avgust

30 avgusta 1942. godine u Sremskoj Mitrovici streljan je Sava Šumanović, jedan od najboljih srpskih slikara između dva rata.

Drugo međunarodno trijenale grafike

U Umetničkom paviljonu „Cvijeta Zuzorić“ u četvrtak, 4. septembra 2014. u 19 časova otvara se Drugo međunarodno trijenale grafike na kojem će biti predstavljeni radovi 209 umetnika iz 40 zemalja.

Video

U poseti lovcu na dinosauruse
Srđan Filipović, inače dizajner enterijera, jedini je Srbin koji je iskopao fosile dinosaurusa. Predstavio nam je svoju jedinstvenu kolekciju iskopina pomoću kojih je rekonsturisao makete dinosaurusa, govorio nam koliko mu je iskustvo iz Amerike pomoglo u njegovom poduhvatu u realizaciji Dino parka u Svilajncu, ali i koje su sve veštine neophodne za rekonstrukciju jednog dinosaurusa. Izložbu Prirodnjačkog muzeja iz Svilajnca možete videti na Kalemegdanu krajem avgusta 2014. godine.

National Geographic galerije