Foto: Profimedia

27 činjenica koje možda niste znali o Africi

Na današnji dan 1963. godine lideri 30 od tada 32 nezavisne afričke države potpisali su Povelju o osnivanju Organizacije Afričke unije u Adis Abebi, pa se ovaj dan obeležava kao Dan Afrike odnosno kao dan oslobođenje i ujedinjenja afričkog kontinenta.

Fotografija dana

Narušavanje lepote Tadž Mahala

Radnici svakog dana sa mozaika i mermernih površina uklanjaju izmet i jaja insekata koji se razmnožavaju u zagađenoj reci Agri što može da utiče na

Najnovije vesti

Otvoren Naučni klub u Kruševcu

U Kruševcu je otvoren osmi po redu Naučni klub u Srbiji

Na današnji dan, 26. maj: Rođena Sali Rajd

Na današnji dan, 26. maja 1951. godine, na svet je došla Sali Rajd, prva Amerikanka i najmlađi astronaut u svemiru.

Pronađeni pećinski crteži stari 14.500 godina u Španiji

U pećini Atsura nedaleko od sela Berijatua, 50 kilometara od baskijskog grada Bilbaoa, arheolozi su pronašli skrivenu galeriju crteža iz doba paleolita.

Čovek koji hoda nebom nad Jutom (VIDEO)

Francuz Teo Sanson, hodao je 500 metara na užetu kojim je povezao dve velike stene u Kasl dolini, u američkoj državi Juta. Pogledajte i uživajte...

Izgubljeno jezero u Oregonu (VIDEO)

U američkoj državi Oregon nalazi se jezero koje nestaje svakog proleća. Zbog ove svoje osobine, prigodno je nazvano – Izgubljeno jezero. Ova neobična pojava, posledica je retkog geološkog fenomena poznatog kao „lavina cev“!

Naučnici otkrivaju: I drveće spava?

Ideja da hrast ili smreka noću dremaju ili odlaze na spavaje deluje neobično, ali naučnici su uspeli da detektuju fizičke promene na drveću koje, na neki način, odgovaraju procesu spavanja kod ljudi i životinja ili makar našem dnevnom i noćnom bioritmu, piše „Discovery News“.

Gavran, ptica koja ima apstraktno mišljenje

Najnovija istraživanja pokazuju da gavran, ptica koja je u mnogim kulturama simbol inteligencije i mudrosti, ima sposobnost nalik ljudskoj – da razmišlja apstraktno o umovima drugih bića, da usvaja njihovo ponašanje ili im pripisuje ponašanje na osnovu pretpostavljene percepcije slične sopstvenoj.

Neočekivana otkrića u dalekom svetu Plutona

Jedan od glavnih naučnika iza „New Horizon misije“ Ričard Binzel govori o neobičnosti Plutona, našim naučnicima i Milankovićevim ciklusima

National Geographic galerije

Video

Znamo li dovoljno o klimatskim promenama na Balkanu?
Čekaju li nas zaista apokaliptične posledice kakve viđamo u holivudskim filmovima? Ko je kriv za promene koje su nastale? Da li je ova borba unapred izgubljena? Šta pojedinac može da uradi kako bi spasao planetu? Pogledajte odgovore stručnjaka na ova i druga važna pitanja.
Pogledajte šta vas očekuje u majskom izdanju časopisa National Geographic Srbija